کار آفريني - عوامل موفقيت در کار آفريني فردي کدامند؟


 


مقدمه :


کار آفريني جذابيت بسيار زيادي براي افراد دارد. خيلي از افراد دوست دارند در اين مسير قرار گرفته و به عنوان يک کارآفرين برتر و شناخته شده در کانون توجه قراربگيرند و به زندگي مرفه اي دست پيدا کنند. اما اين سوال پيش مي آيد که چرا اکثر افراد در اين زمينه موفق نمي‌شود و تعداد افرادي که به کارآفرين واقعي تبديل مي شوند محدود و انگشت‌شمار است. در اين مقاله قصد دارم به بررسي عوامل موفقيت در کارآفريني فردي بپردازم. اين مقاله چکيده اي از چندين مقاله و کتاب برتر در زمينه کارآفريني و اشتغال است که با تجربيات شخصي من در اين زمينه آميخته و نهايتاً به شما عزيزان ارائه مي شود.


رائو يکي از کارشناسان در حوزه کسب و کار و کار آفريني مي‌گويد:



  • کسي که انرژي و استعداد دارد پادشاه است.

  •  کسي که فقط انرژي دارد شاهزاده است.

  • اما کسي که فقط استعداد دارد گدا است.


 در ادامه و تاييد گفته بالا مي خواهم اين بند را به اين گفته ارزشمند اضافه کنم و بگويم:


 


که استعداد و انرژي در کنار دانش و سواد است که شکفته مي‌شود و فرد را به قله هاي موفقيت مي رساند.هر کارآفرين موفقي مي داند که اگر انرژي و استعداد با دانش, رشد و ارتقاي فردي همراه نشود فايده اي ندارد و نمي تواند فرد را به يک کارآفرين موفق تبديل کند.

عوامل زيادي مي توانند بر روي کار آفريني تاثير گذار باشند که اگر مي خواهيد اين عوامل را بشناسيد تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد.


عوامل موفقيت درکارآفريني (فردي) :


به طور کلي مي توان عوامل موفقيت در کارآفريني را به دو دسته تقسيم بندي کرد.



  •  دسته اول عوامل شخصي

  •  دسته دوم عوامل بيروني و محيطي


عوامل شخصي تاثير گذار در کارآفريني :


عوامل شخصي عواملي هستند که ناشي از تفکرات ، اعتقادات و رفتار اشخاص اند که روي موفقيت کارآفريني تاثيرگذارند اين عوامل از ديد بزرگان کارآفرين مهمترين و تاثيرگذارترين عوامل موفقيت به شمار مي آيد که عبارتند از:



  •  خود شناسي و خودباوري

  •  نوانديشي و نوگرايي ذهني

  • اعتقاد به کسب مهارت و قابليت بيشتر و برتر

  •  شناخت کامل از عوامل محيط اطراف خود

  • شناخت ضعف ها ي خود و تقويت باورانديشي

  •  مشخص نمودن اهداف شخصي و تمايلات فردي

  • فراگيري آموزش و تجارب درارتباط با شناخت ريسک ، نحوه پذيرش آن و چگونگي محاسبه آن

  •  احساس تغير در چرخه زندگي خود

  •  نياز به کسب موفقيت

  • برخورداري از علوم مربوط به کسب و کار (Business plan knowledge)

  • قدرت کنترل و آگاهي به قدرت خويشتن


دسته دوم :عوامل بيروني و محيطي



  • نقش جامعه در برانگيختن روحيه کارآفريني و پشتيباني ازآن

  •  شرايط اجتماعي نقش جامعه کوچک (قوميت،رسم ورسوم کسب وکار)

  • نقش خانواده ، نوع تربيت ،گرايشات کسب و کاردرخانواده

  •  شرايط اقتصادي

  •  بازار سرمايه – منابع مالي

  • برنامه ها ، سياست ها و گرايشات دولت درخصوص مالکيت کسب و کار

  • ميزان و تداوم سيا ست ها ، برنامه ها ، و طرح هاي حمايت از فعاليت هاي
    کارآفرينان

  • نظام ارزشي اقتصادي حاکم در کشور

  •  سطح رفاه زندگي و گرايشات افراد در اين خصوص

  •  وجود وضعيت بازارهاي مصرفي

  •  تنوع مشتريان

  •  سطح رقابت موجود ، قدرت و نفوذ

  •  دستاوردهاي تکنولوژيکي

  •  وضعيت نوآوري و ميزان ارزش مداري آن

  •  ارتباطا ت سرمايه گذاري و گرايشات آن

  •  ميزان وجود پله هاي مخفي در کسب امتيازات اقتصادي

  •  نيروي مهارت ديده


ادامه مطلب در همراه آي سي تي


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

نمونه سوالات آخرین دوره ای کلاه گیس باف با موی طبیعی زنانه وبلاگ شخصی علی اژکان کوهستان رویایی ثبت شرکت - ثبت شرکت خاص - ثبت ارزان شرکت Technology آهنگ شایان اشراقی - وبلاگ شایان اشراقی Amanda اشپزی tashrifatsamin